De webwinkel van Van Dinter boeken in Boxmeer

Retail theater


Nederlands | 30-05-2015 | 200 pagina's

9789081951128

Paperback / softback


€ 29,00

  In winkelwagentje
 Van Dinter boeken

   Leverbaar bij onze leverancier




Korte beschrijving/Annotatie

RetailTheater Het praktische vervolg op Prikkel de Koopknop “Hoe zorg ik ervoor dat mijn klant ook echt koopt?” Het is een vraag die auteurs Carin Frijters (auteur van Prikkel de Koopknop) en Femke Cuijpers bijna dagelijks krijgen. En met dit boek RetailTheater - Het praktische vervolg op Prikkel de Koopknop willen zij daar antwoord op geven. Waarom een nieuw boek, er is toch al veel over geschreven? Omdat de wereld van retail blijft veranderen. En omdat ze zelf het gevoel hadden dat er binnen al die literatuur één ding ontbrak: een handige gids waarmee je meteen aan de slag kunt om van jouw winkel een echte experience te maken. Dat is precies wat RetailTheater is geworden; een praktisch boek waarmee winkeliers en retailprofessionals zelf aan de slag kunnen om elke dag theater te maken. Het is de vergelijking die je in dit boek regelmatig tegenkomt: een succes maken van je winkel lijkt veel op theater maken. Het gaat erom dat je dagelijks een show opvoert en jouw klant blijft vermaken. Retail is niet meer ‘een winkel openen en wachten tot mensen binnenstappen’. Het gaat erom dat je precies weet waar jouw klant inspiratie opdoet, hoe hij je winkel weet te vinden, bij je koopt en hoe je na de aankopen in contact blijft. Dit boek maakt af waar het boek Prikkel de Koopknop mee begon. In die uitgave vullen theorie en praktijk elkaar aan; van handige tips tot complexe strategieën en van inspirerende praktijkvoorbeelden tot de visie van experts. RetailTheater is er helemaal op gericht om daadwerkelijk aan de slag te gaan op de winkelvloer. We willen met dit praktische ‘vervolg’ nog uitgebreider laten zien hoe je de aandacht van de klant op jouw winkel kunt vestigen en hoe je zorgt voor een optimale beleving. De auteurs nemen je daarvoor stap voor stap mee bij alles wat komt kijken bij retailmerchandise. Kortom, hoe speel jij het spel met je producten, maak je van winkelruimte een ontmoetingsplaats en hoe verras je daarmee telkens weer de klant tijdens zijn klantreis? Van presentatie en (binnen)etalages tot de inzet van kleur, materiaal, licht, geluid, geur, retailtechnologie en instore communicatie. In dit boek vind je bovendien: - Experts aan het woord - Tips en weetjes - Opdrachten/vragen om even bij stil te staan - Verwijzingen naar online checklists en schaaltekeningen - Gebruik van layar waardoor veel extra informatie makkelijk toegankelijk wordt - Verwijzingen naar spotifylist per stijlgroep, Pinterest inspiratieborden en filmpjes - Een inspiratiedossier boordevol slimme superflex oplossingen

Tekst achterflap

RetailTheater is het praktische vervolg op Prikkel de Koopknop "Hoe zorg ik ervoor dat mijn klant ook echt koopt?" Het is een vraag die auteurs Carin Frijters (auteur van Prikkel de Koopknop) en Femke Cuijpers bijna dagelijks krijgen. En met dit boek RetailTheater willen zij daar antwoord op geven. Waarom een nieuw boek, er is toch al veel over geschreven? Omdat de wereld van retail blijft veranderen. En omdat ze zelf het gevoel hadden dat er binnen al die literatuur één ding ontbrak: een handige gids waarmee je meteen aan de slag kunt om van jouw winkel een echte experience te maken. Dat is precies wat RetailTheater is geworden; een praktisch boek waarmee winkeliers en retailprofessionals zelf aan de slag kunnen om elke dag theater te maken. Het is de vergelijking die je in dit boek regelmatig tegenkomt: een succes maken van je winkel lijkt veel op theater maken. Het gaat erom dat je dagelijks een show opvoert en jouw klant blijft vermaken. Retail is niet meer 'een winkel openen en wachten tot mensen binnenstappen'. Het gaat erom dat je precies weet waar jouw klant inspiratie opdoet, hoe hij je winkel weet te vinden, bij je koopt en hoe je na de aankopen in contact blijft. Dit boek maakt af waar het boek Prikkel de Koopknop mee begon. In die uitgave vullen theorie en praktijk elkaar aan; van handige tips tot complexe strategieën en van inspirerende praktijkvoorbeelden tot de visie van experts. RetailTheater is er helemaal op gericht om daadwerkelijk aan de slag te gaan op de winkelvloer. We willen met dit praktische 'vervolg' nog uitgebreider laten zien hoe je de aandacht van de klant op jouw winkel kunt vestigen en hoe je zorgt voor een optimale beleving. De auteurs nemen je daarvoor stap voor stap mee bij alles wat komt kijken bij retailmerchandise. Kortom, hoe speel jij het spel met je producten, maak je van winkelruimte een ontmoetingsplaats en hoe verras je daarmee telkens weer de klant tijdens zijn klantreis? Van presentatie en (binnen)etalages tot de inzet van kleur, materiaal, licht, geluid, geur, retailtechnologie en instore communicatie. In dit boek vind je bovendien: - Experts aan het woord - Tips en weetjes - Opdrachten/vragen om even bij stil te staan - Verwijzingen naar online checklists en schaaltekeningen - Gebruik van layar waardoor veel extra informatie makkelijk toegankelijk wordt - Verwijzingen naar spotifylist per stijlgroep, Pinterest inspiratieborden en filmpjes - Een inspiratiedossier boordevol slimme superflex oplossingen

Slogan/Promotie

RetailTheater, het praktische vervolg op Prikkel de Koopknop "Hoe zorg ik ervoor dat mijn klant ook echt iets koopt?" Een vraag die veel retailers zichzelf in deze tijd stellen. Het antwoord: zorg dat je voortdurend theater maakt in je winkel. Dat doe je door de zintuigen van je bezoekers op de juiste manier te prikkelen. Kleur, winkelpresentaties, geur, muziek, het speelt allemaal een rol als je het retailspel volgens de laatste spelregels wilt spelen. Kansen zijn er daarbij volop. Zo vindt 70 tot 80% van de aankopen nog altijd plaats op de winkelvloer. Dus als je daar het verschil maakt, ben je succesvol. RetailTheater is een must read voor retailers, formule- en marketingmanagers, fabrikanten, shoppermarketeers, ontwerpers, visual merchandisers, stylisten, winkelbouwers en iedereen met een passie voor retail die we dreigen te vergeten.

Inhoudsopgave

Stap 1 – EEN GOED IDEE IS HET HALVE WERK Alles wat er komt kijken bij een succesvol winkelconcept Expert aan het woord, Diana Venneman Klantreis model Expert aan het woord, Yolanda van Reincke What’s your story Stap 2 – GEEF VORM AAN EEN SUCCESVOLLE WINKEL Ontdek de kracht van retailstyling op de winkelvloer Vlekkenplan Zones Dossier layout Click & collect Hotspots, zichtlijnen en focuspunten Arenaprincipe Stap 3 – OP ONTDEKKINGSTOCHT LANGS BELEVENISSEN De zintuigen als start voor theater maken Emotioneel vs. functioneel Expert aan het woord, Jeanne Dekkers Kleur beïnvloedt het koopgedrag Expert aan het woord, Els Zijlstra Spotify lists per stijlgroep Overal zit een geurtje aan Phygital, de brug tussen off- en online Stap 4 – LAAT ZIEN WAT JE IN HUIS HEBT Krachtige presentaties met slim gebruik van retailmerchandise Starten met het koopmotief Cross-selling en up-selling Dossier presentatietechnieken Binnen-etalages Mannequins en composities Flexibele presentaties Checklist: Is jouw presentatie aantrekkelijk? Dossier inspiratie

Details

EAN (ISBN) :9789081951128
Auteur: 
Uitgever :B for Books distriBution
Publicatiedatum :  30-05-2015
Uitvoering :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :246 mm
Breedte :176 mm
Dikte :19 mm
Gewicht :547 gr
Voorraad :Leverbaar bij onze leverancier
Bladzijden :200
Trefwoorden :  klantreis;retailbeleving;winkelen in 2020;winkelpresentatie