Geen koopavond op Goede Vrijdag. Geopend van 9:30 tot 18.00 uur.

Anders


Nederlands | 15-09-2016 | 384 pagina's

9789492491008

Paperback / softback


  Bekijk het inkijkexemplaar

€ 19,90

  In winkelwagentje
 Van Dinter boeken

   Leverbaar bij onze leverancier




Tekst achterflap

Is het zo dat er tegenwoordig meer verwende, moeilijk te hanteren jongeren zijn die alleen maar online tot leven komen? Is er daadwerkelijk een explosieve groei aan kinderen met ADHD, ADD, autisme, hoogsensitiviteit etc.? Of komt dat omdat we hen graag in hokjes willen plaatsen en labelen zodat we niet verder hoeven te kijken? Angela Weghorst geeft je een kijkje recht in het hart van Generatie Zenz, gebaseerd op een grootschalig onderzoek onder meer dan vierduizend 5- tot 25-jarigen. Ze neemt je mee in hun wereld, naar wie ze écht zijn en niet wat ze aan de buitenkant laten zien op school, straat of via social media. Daar laten ze vaak een aangepaste versie van zichzelf zien, uit angst voor buitensluiting of om anders te zijn dan anderen. Ze laat zien hoe het is om een tienjarige te zijn of een zestienjarige, gaat in op de verschillen tussen jongens en meisjes en de belangrijkste spelers in hun leven: de ouders, peergroup en school van nu. De 5- tot 25-jarigen van nu voelen zich niet alleen anders, maar staan ook anders in het leven en willen het anders doen dan voorgaande generaties. Generatie Zenz is sensitief en intuïtief en vindt echtheid en rechtvaardigheid belangrijker dan geld, status en macht. Dit boek is een aanrader voor zowel kinderen en jongeren als hun ouders/verzorgers en eenieder die privé of beroepsmatig in deze bijzondere generatie geïnteresseerd is. Naast de vele inzichten en concrete handvatten komen de kinderen en jongeren ook zelf aan het woord, waardoor je ze niet alleen beter leert kennen, maar ook leert begrijpen en waarderen. Angela Weghorst is kinder- en jongerenspecialist en oprichtster van TwinQ, een bedrijf dat achterhaalt wat er diep in de harten van jong en oud speelt en dit vertaalt naar concrete inzichten, advies en inspiratie op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, kinder- en jongerenmarketing, positionering en conceptontwikkeling. Met dit boek wil zij mensen met andere ogen naar deze bijzondere generatie laten kijken, in de hoop dat de kinderen en jongeren van nu eindelijk zichzelf mogen zijn in plaats van ‘anders’.

Details

EAN (ISBN) :9789492491008
Auteur: 
Uitgever :Twinq Insights & Inspiration
Publicatiedatum :  15-09-2016
Uitvoering :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :240 mm
Breedte :171 mm
Dikte :27 mm
Gewicht :826 gr
Voorraad :Leverbaar bij onze leverancier
Bladzijden :384
Trefwoorden :  adhd;generatie;generatie z;hoogsensitief;jongeren;kinderen