De webwinkel van Van Dinter boeken in Boxmeer

Shoe Dog


Nederlands | 25-11-2021 | 416 pagina's

9789000357598

Paperback / softback


  Bekijk het inkijkexemplaar

€ 10,00

  In winkelwagentje
 Van Dinter boeken

   Leverbaar bij onze leverancier




Tekst achterflap

Midprice van 10 euro. Autobiografie van de grootste sportschoenenmaker ter wereld

Phil Knight richtte in 1964 samen met hardloopcoach Bill Bowerman Blue Ribbon Sports op, in het begin als distributeur voor de Japanse schoenmaker Onitsuka Tiger. Ze begonnen met een startkapitaal van slechts $1200. In 1971 ging het bedrijf verder als Nike Inc. Knight wilde het oorspronkelijk Dimension 6 noemen. Jeff Johnson, Knights eerste werknemer, verzon de naam Nike – uitgesproken als naikie.

Phil Knight over de naam Nike: 'Er spookten een heleboel dingen door mijn hoofd. Ten eerste dat Johnson erop gewezen had dat alle grote merken korte namen hebben. Twee lettergrepen of minder. En dat ze allemaal een harde klank in de naam hebben, een letter als de K of de X, die in je hoofd blijft hangen. Dat klonk allemaal zinnig. En was van toepassing op Nike. Ik vond het mooi dat Nike de godin van de overwinning was. Ik wilde winnen.'

De swoosh van Nike werd in 1971 voor slechts $ 35 ontworpen door Carolyn Davidson. Knight was niet razend enthousiast over het logo. 'Ik zal er wel aan wennen,' was zijn eerste reactie.

Details

EAN (ISBN) :9789000357598
Auteur: 
Uitgever :Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum
Vertaler : Rob de Ridder
Publicatiedatum :  25-11-2021
Uitvoering :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :216 mm
Breedte :140 mm
Dikte :33 mm
Gewicht :546 gr
Voorraad :Leverbaar bij onze leverancier
Bladzijden :416
Trefwoorden :  air max;ceo;leiderschap;leidinggeven;management;nike;oprichter;phil knight;sportschoen;swoosh