Blue Ocean Shift

W. Chan Kim-Renee Mauborgne


Nederlands | 09-08-2025 | 288 pagina's

9789047009894

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 25,00

 Van Dinter boeken
   Werkdagen voor 18 uur besteld: volgende dag geleverd




Korte beschrijving/Annotatie

Creëer nieuwe markten in plaats van vechten om bestaande. Blue Ocean Shift biedt 5 stappen naar strategische groei zonder rivaliteit.

Tekst achterflap

De Blauwe Oceaan’ werd als strategisch begrip door W. Chan Kim en Renée Mauborgne geïntroduceerd in hun gelijknamige, baanbrekende internationale bestseller. Zij pleiten hierin voor het creëren van een nieuwe, onontgonnen markt (de blauwe oceaan) in plaats van het hevige concurrentiegevecht aan te gaan in de bloedrode oceaan vol rivalen. Nu, na tien jaar onderzoek en studie, verschijnt het vervolg: Blue Ocean Shift. Met onder meer een aantal bijzondere cases (zoals het Nationaal Jeugdorkest van Irak, Comic Relief/Red Nose Day en André Rieu) beschrijven Kim en Mauborgne in dit boek de 5 stappen op weg naar een nieuwe, blauwe markt. Dit proces van een Blue Ocean Shift is voor elke organisatie, klein of groot, geschikt. Er is volgens de auteurs geen speciale creativiteit of startup-mentaliteit voor nodig. Wel een beetje geduld: het doorlopen van het proces kost minimaal een jaar. Maar met de invulschema’s en businesscanvassen in dit boek kun je direct aan de slag. Blue Ocean Shift is een nieuwe klassieker op het gebied van marktstrategie, disruptie en klantfocus. De Blauwe Oceaan is wereldwijd ruim 3,5 miljoen keer verkocht in 45 talen.

Recensie/Quote

'Een verhelderende opvolger' - Management Scope

Details

EAN :9789047009894
Auteur: 
Uitgever :Atlas Contact, Uitgeverij
Vertaler : Tosca Weijers
Publicatie datum :  09-08-2025
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :228 mm
Breedte :150 mm
Dikte :28 mm
Gewicht :472 gr
Status :Werkdagen voor 18 uur besteld: volgende dag geleverd
Aantal pagina's :288
Keywords :  marketing;marktonderzoek;strategie;verandermanagement