Waarom zeggen we niet wat we vinden?

Jan Hille Noordhof


Nederlands | 26-03-2019 | 224 pagina's

9789047010609

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 24,99

 Van Dinter boeken
   Werkdagen voor 18 uur besteld: volgende dag geleverd




Korte beschrijving/Annotatie

Tussen wat we denken en wat we zeggen ligt een wereld van onbenutte kansen. Leer de kunst van het spreken in een organisatie waar veiligheid en openheid elkaar versterken.

Tekst achterflap

In ‘Waarom zeggen we niet wat we vinden?’ legt Jan Hille Noordhof uit hoe we een open en veilige bedrijfscultuur kunnen creëren. Organisaties met een open cultuur zijn de winnaars van de toekomst. Niet alleen is het cruciaal voor een wendbare organisatie, maar je voelt je ook meer betrokken als jouw mening telt. Toch houden we vaak onze mond. Hoe komt dat? Op veel werkplekken voelt het niet veilig om te zeggen wat je vindt. De cultuur schrijft impliciet voor misstanden vooral niet te melden, of je wordt helemaal niet uitgenodigd om mee te denken. Maar ook wijzelf dragen bij aan de zwijgcultuur. We weten niet hoe we zaken moeten aankaarten of zijn bang buitengesloten te worden. Aan de hand van een eenvoudig model belicht Jan Hille Noordhof de vier aspecten die bepalen of we ons uitspreken: macht, cultuur, vaardigheden en psychologie. Hij geeft praktische tips en technieken waarmee je ook in jouw bedrijf kunt werken aan een open cultuur. Want als medewerkers kunnen zeggen wat ze vinden, komen innovaties en verbeteringen sneller tot stand en wordt het werk veel leuker.

Recensie/Quote

‘Een praktisch, prettig leesbaar en bruikbaar boek. Noordhof levert hiermee een belangrijke bijdrage aan meer openheid in organisaties. Zeer waardevol.’ – Managementboek Magazine

Details

EAN :9789047010609
Auteur: 
Uitgever :Atlas Contact, Uitgeverij
Publicatie datum :  26-03-2019
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :210 mm
Breedte :136 mm
Dikte :27 mm
Gewicht :392 gr
Status :Werkdagen voor 18 uur besteld: volgende dag geleverd
Aantal pagina's :224
Keywords :  bedrijfsethiek;gedrag;human resource management;personeel