Consument en verzekering

M.L. Hendrikse-J.G.J. Rinkes


Nederlands | 07-02-2014 | 136 pagina's

9789077320907

Paperback / softback


€ 38,50

 Van Dinter boeken
   Dit boek wordt geprint. Mogelijk langer levertijd




Tekst achterflap

De positie van de verzekeringsconsument krijgt een steeds belangrijkere plaats in de bedrijfsvoering van verzekeraars. Dit is met name (maar niet uitsluitend) een gevolg van de invoering van consumentenbeschermende regelgeving. Maar er is meer dan alleen het juridische perspectief. Aandacht verdienen ook kwesties als het meten van klanttevredenheid bij afnemers van verzekeringsproducten, reputatieschade en de verzekeringsbranche, en customer relationship management (CRM) en de verzekeringsbranche. Op vrijdag 19 maart 2010 vond in dit kader het multidisciplinaire symposium ‘Consument en verzekering’ plaats. In deze bundel treft u vijf van de aldaar door de sprekers gehouden voordrachten aan: • Het begrip ‘consument’ in het verzekeringsrecht: nationale en Europese perspectieven – Prof. dr. J.G.J. Rinkes • Uitleg van verzekeringsvoorwaarden: wie draagt het nadeel bij (vermeende) onduidelijkheden en onbegrijpelijkheden in verzekeringsvoorwaarden: de verzekeraar of de (consument-)verzekerde – Dr. M.L. Hendrikse • De geschillenbeslechting bij het Kifid nader beschouwd – Mr. D.P.C.M. Hellegers • Informatieverstrekking aan consumenten bij beleggingsverzekeringsen – Prof. dr. W.M.A. Kalkman • Over reputatie bij verzekeraars – Prof. dr. J.L.A. van Rijckevorsel

Details

EAN :9789077320907
Auteur: 
Uitgever :Uitgeverij Paris B.V.
Publicatie datum :  07-02-2014
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :242 mm
Breedte :158 mm
Dikte :9 mm
Gewicht :281 gr
Status :Dit boek wordt geprint. Mogelijk langer levertijd
Aantal pagina's :136
Reeks :  ACIS-serie