De webwinkel van Van Dinter boeken in Boxmeer

Retail Survival Guide


Nederlands | 24-12-2020 |

9789081951142

Paperback / softback


  Bekijk het inkijkexemplaar

€ 11,25

  In winkelwagentje
 Van Dinter boeken

   Leverbaar bij onze leverancier




Tekst achterflap

RETAILTHEATER, JUIST IN CRISISTIJD! Is er in deze heftige tijden nog plek voor de fysieke winkel? Absoluut, maar dan wel de phygital versie graag! Realiseer je daarbij wel dat de consumentenbehoefte in de afgelopen periode behoorlijk is veranderd. Klanten zoeken meer dan ooit afleiding, een warm bad en volop persoonlijke aandacht. Wat je als winkelier wel nodig hebt is een flinke dosis retailtheater. Méér dan ooit is het zaak klanten tijdens de volledige reis te verleiden door het creëren van unieke content en in te spelen op hun zintuigen. In dit boek bespreekt Carin Frijters, retailexpert, de 5 stappen die nodig zijn om de koopknop van jouw klanten te blijven prikkelen. Je gaat aan de slag met de klantreis, ontdekt het extreem grote belang ervan, onderzoekt kansen en krijgt volop inspirerende tips & tricks zodat je met jouw winkelconcept elke crisis vol vertrouwen te lijf kunt gaan! Wat kun je verder in dit boek verwachten? Een voorwoord én praktijkverhaal van Caroline van Turennout, directeur Marketing & e-Commerce bij Zeeman en diverse andere voorbeelden van retailers die het goed doen. Crisis of geen crisis. Plus slimme inzichten van retailspecialisten op alle vlakken; van het gebruik van materialen tot neuromarketing en de zo belangrijke online profilering van jouw winkel.

Biografie

OVER DE AUTEUR Retailexpert Carin Frijters schreef de retailbijbel Prikkel de Koopknop en het praktische vervolg RetailTheater. Ze werd nog net niet geboren op de winkelvloer, maar het scheelde niet veel. Of het nu gaat om één unieke pop-up store, een zelfstandige winkel of een grootschalige keten, ze adviseert graag op maat over de ontwikkeling, de implementatie en de activatie van een onderscheidend retailconcept. Carin Frijters is oprichter van RetailTheater waarbij ze samen met haar netwerk van retailstylisten retailers van A tot Z ontzorgt, ze is veelgevraagd spreker en aanjager van projecten. Sinds 2018 is zij voorzitter van BNS Crisp de beroepsvereniging voor interieurprofessionals met ruim 325 aangesloten leden. Samen met een team brengt zij de beroepsvereniging naar een volgend level.

Inhoudsopgave

Inhoud Voorwoord, Caroline van Turennout, directeur Marketing & e-Commerce bij Zeeman. Colofon Inleiding Stap 1: Wie is je klant Retaildossier: Kies of verlies, De Mooij Fietsen Bergen op Zoom. Archetypen. Retailtrend COMMUNITY. Stap 2: Klantreis Retaildossier: Kleur eens wat vaker buiten de lijntjes, Zeeman. Retailtrend GO GREEN. Klantreis Check-Up Model ©. Stap 3: Sensory Profile Specialist aan het woord: Wouter de Wolf, marketing manager retail & hospitality Signify Benelux. Retaildossier: Afwachten is geen optie, La Bottega Conceptstore Hasselt. Specialist aan het woord: Brechje Vissers, trendforecaster en kleurexpert Breque. Retaildossier: Lokale held creëert landelijk bereik, Be Pure plussize-mode Broek op Langedijk. Retailtrend STILLNESS. Retaildossier: Wat doe je als terecht komt in een rollercoaster? Het Badhuys Keukens en Sanitair Breda. Specialist aan het woord: Els Zijlstra, materiaalgek en architect material match maker over de invloed van materiaal op ons geluksgevoel. Retailtrend GOOGLE PRIKKELT DE ZINTUIGEN Stap 4: Aan de slag met je online strategie Retailtrend PHYGITAL. Retaildossier: De klant centraal stellen zit in ons DNA, Kok Wooncenter Hoogland/Amersfoort. Social media factsheet. Stap 5: Meebewegen Marktontwikkelingen in een stroomversnelling. Retailtrend FLUIDE. Chinees architectencollectief WAA (we are architect anonymus) laat zien wat de toekomst van retail kan zijn. Specialist aan het woord: Tom van Bommel van Unravel Research over vijf verrassende retail inzichten uit neuro onderzoek. Retaildossier: Wat maakt de enige ‘niet-truttige bruidsmodewinkel’ nu zo bijzonder? Assepoester Trouwjurken Arnhem. Maak je eigen winkel next level. Bronnen Nawoord

Details

EAN (ISBN) :9789081951142
Auteur: 
Uitgever :B for Books distriBution
Publicatiedatum :  24-12-2020
Uitvoering :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :240 mm
Breedte :170 mm
Dikte :11 mm
Gewicht :344 gr
Voorraad :Leverbaar bij onze leverancier
Trefwoorden :  biophilic design;consumenten;consumentenbehoefte;klantbeleving;klanten;klanten winnen;klantgerichtheid;klantreis;klantsegmenten;koopgedrag;omnichannel;ondernemen;online shoppen;online strategie;retail;retailtrends;social media kanalen;winkelinrichting;winkelpresentaties;zintuigen