De webwinkel van Van Dinter boeken in Boxmeer

Nieuwe werkrelaties


Nederlands | 27-05-2020 | 199 pagina's

9789082077230

Paperback / softback


  Bekijk het inkijkexemplaar

€ 21,95

  In winkelwagentje
 Van Dinter boeken

   Niet op vooraad bij onze leverancier, wel te bestellen




Korte beschrijving/Annotatie

Organisaties profileren zich als een vrolijke bedrijfsfamilie of een plek waar je het beste uit jezelf kunt halen. Welk idee zit hierachter? Wat is het geheim van een sterke bedrijfscultuur?

Tekst achterflap

Kan je baas je beste vriend zijn? Je zou denken van wel als je afgaat op de homepage van het bedrijf. Organisaties profileren zich als een vrolijke bedrijfsfamilie of een speelveld waar je het beste uit jezelf kunt halen. Vergaderen in een ballenbak en jaarlijks iets doen voor het goede doel. Welk idee zit hierachter? Op scherpe wijze legt cultuurfilosoof Sjaak Vane de sturingsmechanismes bloot achter de nieuwe werkverhoudingen. Hij wijst daarbij op de tegenstrijdigheden waar bedrijfsculturen tegenaan lopen. Gaat eigenbelang samen met een hoger ideaal? Heb je nog autonomie als een algoritme de toon van je e-mails controleert? Kun je eisen dat werknemers 100% zichzelf zijn? Aan de hand van diverse filosofen zet Nieuwe werkrelaties de gedachte achter zeven organisatieculturen op een rijtje. Daarbij komen ook experimenten aan de orde als Holacratie, Open Book Management, HR-analytics en het keukentafelgesprek. Het boek eindigt met een pleidooi voor werkrelaties waarin je mag afwijken van de norm. Een sterke bedrijfscultuur is geen monocultuur. Dit boek is herkenbaar voor managers en werknemers. Het geeft aandachtspunten voor een doordachte bedrijfscultuur.

Slogan/Promotie

Kan je baas je beste vriend zijn? Je zou denken van wel als je afgaat op de homepage van het bedrijf. Organisaties profileren zich als een vrolijke bedrijfsfamilie of een speelveld waar je het beste uit jezelf kunt halen. Vergaderen in een ballenbak en jaarlijks iets doen voor het goede doel. Welk idee zit hierachter? Op scherpe wijze legt cultuurfilosoof Sjaak Vane de sturingsmechanismes bloot achter de nieuwe werkverhoudingen. Hij wijst daarbij op de tegenstrijdigheden waar bedrijfsculturen tegenaan lopen. Gaat eigenbelang samen met een hoger ideaal? Heb je nog autonomie als een algoritme de toon van je e-mails controleert? Kun je eisen dat werknemers 100% zichzelf zijn? Aan de hand van diverse filosofen zet Nieuwe werkrelaties de gedachte achter zeven organisatieculturen op een rijtje. Daarbij komen ook experimenten aan de orde als Holacratie, Open Book Management, HR-analytics en het keukentafelgesprek. Het boek eindigt met een pleidooi voor werkrelaties waarin je mag afwijken van de norm. Een sterke bedrijfscultuur is geen monocultuur. Dit boek is herkenbaar voor managers en werknemers. Het geeft aandachtspunten voor een doordachte bedrijfscultuur.

Biografie

Sjaak Vane, MA (1961) werkte als docent communicatie op de HZ-University in Vlissingen. Sinds 2006 is hij actief als relatie-therapeut en WorkLife Coach binnen maatschap de Meyboom. In 2011 studeerde hij af als cultuurfilosoof aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Met zijn masterthesis Liefde in digitale tijden (2011) over digitalisering en het denken over relaties won hij de Leo Polak scriptieprijs van de Universiteit voor Humanistiek te Utrecht. Sjaak Vane is (co-)auteur van diverse educatieve boeken, zoals: Werken met de Roos van Leary (Boom-Lemma) en Metaforen aan het woord (ACCO). Hij publiceerde in Filosofie en Praktijk, Businezz-magazine, Coachlink-magazine en is als gastblogger aanwezig op Frank.news (marketing), MI (Management Impact) IamExpat.nl, hrcommunity.nl en andere blogs over management en hrm. Meer informatie kun je vinden op: www.sjaakvane.nl www.linkedin.com/in/sjaakvane email: info@sjaakvane.nl

Inhoudsopgave

Vooraf Inleiding 1 Van radertje naar bron 2 De nieuwe grammatica van relaties 3 Vriendschap op het werk 4 Sturen op cultuur 5 De competitiecultuur 6 De idealistische cultuur 7 Van piramide naar netwerk 8 De lichtmoderne cultuur 9 De dorpscultuur 10 Erkenning als herkenning 11 De filosofie van de keukentafel 12 De digitale etalage 13 Onpersoonlijke relaties 14 Een sterke bedrijfscultuur

Details

EAN (ISBN) :9789082077230
Auteur: 
Uitgever :Pumbo.nl B.V.
Publicatiedatum :  27-05-2020
Uitvoering :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :208 mm
Breedte :140 mm
Dikte :22 mm
Gewicht :279 gr
Voorraad :Niet op vooraad bij onze leverancier, wel te bestellen
Bladzijden :199
Trefwoorden :  filosofie;management;relaties;werken