Het Bestsellerboek
Charlotte Meindersma-Hanneke de Wit
Nederlands | 01-08-2022 | 176 pagina's
9789082329674
Paperback / softback
Bekijk inkijkexemplaar
€ 25,00
Korte beschrijving/Annotatie
Dit boek leert elke auteur van een zakelijk boek, hoe hij/zij van een businessboek een bestseller maakt.
Tekst achterflap
Vraag jij je wel eens af hoe het kan dat sommige boeken boven in de bestsellerlijsten komen, en vervolgens binnen no time weer weggezakt zijn? Hoeveel boeken verkopen bestsellerauteurs nou echt? Betekent een tweede, vierde of tiende druk dat er duizenden of tienduizenden boeken verkocht zijn? Wat levert die nummer 1-plek nou eigenlijk op, en is dat de enige manier om een bestseller te scoren? We interviewden Monique Bransen van uitgeverij Haystack, bestseller auteurs Bart van den Belt, Elke Wiss, Robin Stevens, Cynthia Schultz, en de koning van de businessboeken, Jos Burgers, en vroegen hen het hemd van het lijf. Neem een kijkje in de keuken, bij ons, bij onze klanten en bij andere auteurs en uitgevers. In dit boek laten we de eerlijke cijfers zien, delen we de tricks of the trade, ontkrachten we de mythes rondom de bestsellerlijsten en geven we je de gouden formule om van jouw boek een bestseller te maken! Charlotte Meindersma en Hanneke de Wit hebben samen meer dan 25 jaar ervaring in het boekenvak. Ze gaven in totaal 9 boeken uit, waar meer dan 15.000 exemplaren van over de toonbank gingen. Charlotte is jurist en marketeer. Vanuit haar bedrijf Charlotte’s Law & Fine Prints geeft ze juridisch advies en marketingadvies. Ze is een disruptor en pionier in de juridische wereld. Hanneke is schrijfcoach, redacteur, ontwerper en marketeer. Vanuit haar bedrijf Tangram Studio heeft ze al vele ondernemers geholpen om hun boek succesvol uit te geven.
Biografie
Charlotte Meindersma is jurist en marketeer. Vanuit haar bedrijf Charlotte’s Law & Fine Prints geeft ze juridisch advies en marketingadvies. Ze is een disruptor en pionier in de juridische wereld. Hanneke de Wit is schrijfcoach, redacteur en ontwerper. Vanuit haar bedrijf Tangram Studio heeft ze al vele ondernemers geholpen om hun boek succesvol uit te geven.
Inhoudsopgave
Inleiding | 13 Interview: Monique Bransen, Uitgeverij Haystack | 17 Hoofdstuk 1 - Wanneer is een boek een bestseller? | 23 Interview: Elke Wiss | 35 Hoofdstuk 2- Product: Een bestseller schrijven | 41 Interview: Bart van den Belt | 69 Hoofdstuk 3 - Prijs: Geld verdienen aan je boek | 75 Interview: Jos Burgers | 99 Hoofdstuk 4 - Plaats: Waar je je boek verkoopt bepaalt het succes | 105 Interview: Cynthia Schultz | 119 Hoofdstuk 5 - Promotie: Zo breng je je boek aan de man | 125 Interview: Robin Stevens | 155 Zó kom je op 1 bij Managementboek! | 161 Nawoord | 173
Details
EAN : | 9789082329674 |
Uitgever : | Tangram Studio |
Publicatie datum : | 01-08-2022 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Hoogte : | 210 mm |
Breedte : | 149 mm |
Dikte : | 12 mm |
Gewicht : | 265 gr |
Status : | Werkdagen voor 18 uur besteld: volgende dag geleverd |
Aantal pagina's : | 176 |
Keywords : | bestseller;boek schrijven;boek uitgeven;boekmarketing;marketing;uitgeverij |