Maar Dat Doet Taylor Swift Ook
Gideon Karting
Nederlands | 21-11-2025 | 168 pagina's
9789083148748
Paperback / softback
€ 19,95
Nog niet verschenen, beschikbaar op 21/11/2025
Korte beschrijving/Annotatie
Een cynisch, geestig en verhelderend kijkje achter de schermen van de muziekindustrie, met verhalen die je normaal alleen backstage hoort.
Tekst achterflap
Gideon Karting heeft in meer dan vijfentwintig jaar vrijwel elke rol in de muziekindustrie gespeeld. Hij begon als plakker van posters, werkte als manager en platenbaas en groeide uit tot organisator van de grootste concerten en festivals in Nederland. Op zijn cv prijken shows van onder anderen Adele, Harry Styles, Blackpink, Arctic Monkeys, Lady Gaga en Bruno Mars. Zijn weg bewandelde hij niet zonder vallen en opstaan: hij ontdekte dat succes nooit een-op-een te kopiëren is en dat het maken van fouten vaak de beste lessen oplevert. Door schade en schande wijs geworden fileert hij in dit boek de ongeschreven wetten van de muziekmarketing – van legendarische campagnes uit het verleden tot de hypegedreven stunts van nu. Het resultaat: een even vermakelijke als eerlijke kijk achter de schermen van de muziekindustrie met verhalen die je normaal alleen backstage opvangt.
Slogan/Promotie
Waarom slaat het ene album in als een bom terwijl een minstens zo goed ander volledig onder de radar blijft? Hoe creëren artiesten als Taylor Swift, Beyoncé of Harry Styles een hype die miljoenen mensen raakt? En wat kunnen gewone stervelingen – van muzikanten tot marketeers – daarvan leren? In zijn nieuwe boek “MAAR DAT DOET TAYLOR SWIFT OOK” legt Gideon Karting de mechanismen bloot achter het succes in de muziekindustrie. Op scherpzinnige, soms cynische toon fileert hij de ongeschreven wetten en verborgen spelregels van muziekmarketing. Van legendarische campagnes uit het verleden tot de hypegedreven stunts van nu: dit boek laat zien dat achter elk applaus een strategie schuilt.
Biografie
Gideon Karting heeft in meer dan vijfentwintig jaar vrijwel elke rol in de muziekindustrie gespeeld. Hij werkte samen met internationale topartiesten en schreef eerder de boeken “Werk Nooit met je Idolen” en “Rotterdam, Laat je Horen!”. Hij begon als plakker van posters, werkte als manager en platenbaas, en groeide uit tot organisator van de grootste concerten en festivals van Nederland. Op zijn cv prijken shows van onder meer Adele, Harry Styles, Blackpink, Arctic Monkeys, Lady Gaga en Bruno Mars. Zijn carrière was er één van vallen, opstaan en doorzien hoe succes écht werkt. “Je kunt succes niet kopiëren,” schrijft hij, “maar je kunt wél leren van hoe anderen hun verhaal vertellen.” In “MAAR DAT DOET TAYLOR SWIFT OOK” ontrafelt hij hoe marketing carrières maakt of breekt – en hoe je diezelfde technieken zelf kunt inzetten.
Details
| EAN : | 9789083148748 |
| Uitgever : | Vrije Uitgevers, De |
| Publicatie datum : | 21-11-2025 |
| Uitvoering : | Paperback / softback |
| Taal/Talen : | Nederlands |
| Status : | Nog niet verschenen |
| Aantal pagina's : | 168 |
| Keywords : | marketing;muziek |