Spring eruit met LinkedIn
Trudy Pannekeet
Nederlands | 12-02-2025 | 248 pagina's
9789083220420
Paperback / softback
Bekijk inkijkexemplaar
€ 20,00
Tekst achterflap
[NIEUWE DRUK ★ incl ChatGPT stappenplan] Wil jij groeien als ondernemer? Start dan nu met het écht effectief inzetten van LinkedIn. Ga aan de slag met deze lekker praktische gebruikersgids voor het grootste zakelijke platform van Nederland. Je krijgt veel inspiratie om te groeien met je bedrijf door de uitgebreide uitleg, instructies, opdrachten, handige checklistjes en voorbeelden. Ik help je stap voor stap beter zichtbaar te worden als ondernemer om je doel te bereiken: meer klanten, een hogere omzet, die leuke opdracht of baan, grotere naamsbekendheid of meer aandacht voor je crowdfunding. Actief worden op LinkedIn is iets wat je zeker verder gaat brengen. Ik leg je uit WAT je kunt doen en WAAROM, WAAR je alles vindt en HOE het kan werken voor jou. Dat is het doel van dit boek. Jou eruit laten springen zodat je geen koude acquisitie hoeft te doen, maar dat de klanten naar jou toekomen. LinkedIn is allang niet meer het platform waar jij je CV op zet, in de hoop dat opdrachtgevers jou eruit halen. Het is een actief zakelijk netwerk waar je (net als bij offline netwerken) jezelf zult moeten laten zien. Met de juiste berichten, gericht op de juiste mensen, krijg je met inzet van je LinkedIn netwerk, een enorm groot bereik. Ik help je met mijn marketingkennis hoe LinkedIn nu echt voor jou kan werken. Greep uit de onderwerpen: • Je doel bepalen • Optimaliseren van je profiel • Instellingen, privacy en algoritme • Hoe effectief actief te worden op LinkedIn • Social selling voor meer klanten • Bedrijfspagina maken en goed inzetten • Adverteren en statistieken ★ Bonus: • 5-minutenlijstje • Stappenplan voor ChatGPT, inclusief voorbeeldprompts Over de auteur: Trudy Pannekeet is ervaren LinkedIn Marketing Trainer en LinkedIn ambassadeur. Daarbij is ze auteur en online LinkedIn trainer bij Frankwatching. Ze werkte jarenlang als Marketing Communicatie Manager voor o.a. merken als Gucci parfums, Barbie en Fisher Price, voor biologische voeding, natuurcosmetica en ook electrotechnische producten. Trudy heeft inmiddels al duizenden bedrijven en ondernemers AAN gezet om met inzet van LinkedIn hun doel te bereiken.
Slogan/Promotie
Wil jij groeien als ondernemer? Start dan nu met het écht effectief inzetten van LinkedIn. Ga aan de slag met deze lekker praktische gebruikersgids voor het grootste zakelijke platform van Nederland. Je krijgt veel inspiratie om te groeien met je bedrijf door de uitge-breide uitleg, instructies, opdrachten, handige checklistjes en voorbeelden. Ik help je stap voor stap beter zichtbaar te worden als ondernemer om je doel te bereiken: meer klanten, een hogere omzet, die leuke opdracht of baan, grotere naamsbekendheid of meer aandacht voor je crowdfunding. Actief worden op LinkedIn is iets wat je zeker verder gaat brengen. Ik leg je uit WAT je kunt doen en WAAROM, WAAR je alles vindt en HOE het kan werken voor jou. Dat is het doel van dit boek. Jou eruit laten springen zodat je geen koude acquisitie hoeft te doen, maar dat de klanten naar jou toekomen. LinkedIn is allang niet meer het platform waar jij je CV op zet, in de hoop dat opdrachtgevers jou eruit halen. Het is een actief zakelijk netwerk waar je (net als bij offline netwerken) jezelf zult moeten laten zien. Met de juiste berichten, gericht op de juiste mensen, krijg je met inzet van je LinkedIn netwerk, een enorm groot bereik. Ik help je met mijn marketingkennis hoe LinkedIn nu echt voor jou kan werken. Greep uit de onderwerpen: • Je doel bepalen • Optimaliseren van je profiel • Instellingen, privacy en algoritme • Hoe effectief actief te worden op LinkedIn • Social selling voor meer klanten • Bedrijfspagina maken en goed inzetten • Adverteren en statistieken Bonus: • 5-minutenlijstje • Stappenplan voor ChatGPT, inclusief voorbeeldprompts
Biografie
Trudy Pannekeet is ervaren LinkedIn Marketing Trainer en LinkedIn ambassadeur. Daarbij blogt ze voor Frankwatching, waar ze ook online LinkedIn trainingen geeft. Ze werkte jaren-lang als Marketing Communicatie Manager voor o.a. merken als Gucci parfums, Barbie en Fisher Price, voor biologische voeding en natuurcosmetica. Trudy heeft inmiddels al duizen-den ondernemers AAN gezet om met inzet van LinkedIn hun doel te bereiken.
Inhoudsopgave
Voorwoord Waarom LinkedIn? Uitgangspunten LinkedIn Over dit boek 5-minutenlijstje Deel 1 Spring eruit met je privéprofiel Hoofdstuk 1 - Jouw doel 1.1 Wat wil je bereiken op LinkedIn? 1.2 Wie wil je aanspreken? 1.3 Wat maakt jou zo bijzonder? 1.4 Zoekwoorden - SEO Hoofdstuk 2 - Eerste indruk 2.1 Wat bepaalt je eerste indruk? 2.2 Wanneer wordt je eerste indruk gemaakt? 2.3 Creatormodus voor de kennisdelers Hoofdstuk 3 - LinkedIn-account aanmaken 3.1 Een privéprofiel versus een bedrijfsprofiel 3.2 Hoe maak je een profiel aan op LinkedIn? 3.3 Starten met je netwerk 3.4 Vul je profiel zo volledig mogelijk in Hoofdstuk 4 - De 15 belangrijkste onderdelen van je profiel 1. Naam 2. Profielfoto 3. Achtergrondfoto 4. Kopregel 5. Info 6. Contactgegevens 7. Uitgelicht 8. Vaardigheden 9. Werkervaring 10. Opleiding, licenties en certificaten en vrijwilligerswerk 11. Aangeboden services en Beschikbaar voor carrièrekansen 12. Aanbevelingen 13. Aanbevolen en Aanvullend 14. Interesses 15. Profiel in meerdere talen Hoofdstuk 5 - Instellingen 5.1 Accountvoorkeuren 5.2 Aanmelding en beveiliging 5.3 Zichtbaarheid 5.4 Gegevensprivacy 5.6 Meldingen Hoofdstuk 6 - Actief deelnemen 6.1 Geef een ‘like’ 6.2 Commentaar geven op een bericht 6.3 Berichten delen 6.4 Zelf posten 6.5 Je netwerk vergroten met relevante contacten 6.6 Persoonlijk uitnodigen Deel 2 Social selling Hoofdstuk 7 - Meer klanten door social selling 7.1 Wat is social selling nu eigenlijk? 7.2 Hoe win je online het vertrouwen van je klant? 7.3 Van koude acquisitie naar social selling 7.4 Zo werkt social selling niet 7.5 De Social Selling Index (SSI) 7.6 Wat is jouw Social Selling Index (SSI)? 7.7 Hoe kun je je SSI verhogen? Hoofdstuk 8 - Ben jij social proof? 8.1 Ken je klant en zijn aankoopproces (funnel) 8.2 Stappenplan funnel (klantreis) 8.3 Wat ga je posten in welke fase van de klantreis/funnel? 8.4 Hoe werkt het algoritme van LinkedIn? 8.5 Bloggen voor meer klanten 8.6 Zoeken naar prospects Hoofdstuk 9 - Warme ontvangst versus koude acquisitie 9.1 Warme introducties via een bedrijfspagina 9.2 LinkedIn helpt je met social selling 9.3 Hoe kom je met iemand om tafel? Social selling in de praktijk 9.4 Inhakers voor social selling Deel 3 LinkedIn bedrijfspagina Hoofdstuk 10 - Het nut van een LinkedIn bedrijfspagina 10.1 De voordelen van een LinkedIn bedrijfspagina 10.2 Waarom als zzp’er een bedrijfspagina? 10.3 Geen zin/tijd voor een extra pagina? 10.4 Privéprofiel versus bedrijfspagina Hoofdstuk 11 - Een bedrijfspagina maken 11.1 Waar vind je je LinkedIn bedrijfspagina? 11.2 Een LinkedIn bedrijfspagina maken 11.3 Wat is een showcasepagina? 11.4 Ideeën voor content om te posten 11.5 Hoe krijg je meer volgers? 11.6 Inzetten van je medewerkers als ambassadeurs 11.7 Niet-werknemers verwijderen van je bedrijfspagina 11.8 LinkedIn Mijn Bedrijf: collega’s helpen met hun posts 11.9 Je medewerkers op de hoogte stellen van een post Hoofdstuk 12 Adverteren met je bedrijfspagina 12.1 Verschillende typen advertenties 12.2 Kosten voor adverteren op LinkedIn 12.3 Wanneer is je campagne een succes? 12.4 Hoe start je met adverteren? Hoofdstuk 13 Statistieken 13.1 Statistieken van je bezoekers 13.2 Statistieken van je updates 13.3 Statistieken van je volgers 13.4 Statistieken van je concurrenten 13.5 Statistieken van je leads 13.6 Downloaden (exporteren) statistieken Dankwoord Bijlages 1. Checklist voor succes op LinkedIn 2. Praktische tips voor inzet van ChatGPT 3. LinkedIn do’s-and-don’ts 4. Verklarende woordenlijst 5. Index
Details
EAN : | 9789083220420 |
Uitgever : | Trudy Pannekeet |
Publicatie datum : | 12-02-2025 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Hoogte : | 242 mm |
Breedte : | 172 mm |
Dikte : | 19 mm |
Gewicht : | 518 gr |
Status : | Werkdagen voor 18 uur besteld: volgende dag geleverd |
Aantal pagina's : | 248 |
Keywords : | linkedin marketing ondernemers netwerk strategie |