Just Fall Forward
Dolf Kos
Nederlands | 10-09-2024 | 160 pagina's
9789083315478
Paperback / softback
Bekijk inkijkexemplaar
€ 29,95
Tekst achterflap
JUST FALL FORWARD Stop de bullshit, focus op waarde en maak elke dag impact op je werk Wat doe je als je werk je maar weinig voldoening geeft? Wanneer je manager zich druk maakt om de verkeerde dingen en jij niet de kans krijgt om te doen waar je goed in bent. Wat doe je als je dagen gevuld zijn met ‘vakjes inkleuren’ waardoor het niet lukt om impact te maken in je werk? Just fall forward, zegt Dolf Kos. Geïnspireerd door de prachtige speech van Denzel Washington en de kunst van het omdenken heeft hij na zijn faillissement in 2013 als interim marketingprofessional bij tientallen bedrijven gewerkt. En viel hij van de ene verbazing in de andere. Zinloze regelzucht, eindeloze vergaderingen, hokjesdenken, cover my ass-gedrag, kostenbewusteloosheid en ongekend budgetverbranden waar niemand zich druk om maakt, ‘want zo doen we het altijd.’ Door te focussen op zijn talenten, zich uit te spreken, af en toe risico’s te nemen en zich maximaal op output te focussen wist hij vaak een verschil te maken. En laat hij zien hoe jij dit ook kunt, elke dag. Volgens Dolf heb je áltijd een keuze: ga je door met wat je altijd deed? Of stop je met de bullshit en start je met impact maken? In dit boek lees je hoe. DOLF KOS is eigenaar van Sales Marketing Group, Sales Marketing Coach, Potentials en Recruitment Group. Over het faillissement van zijn bedrijf Traffic Control schreef hij in 2020 het boek From Hero to Zero.
Biografie
DOLF KOS is eigenaar van Sales Marketing Group, Sales Marketing Coach, Potentials en Recruitment Group. Over het faillissement van zijn bedrijf Traffic Control schreef hij in 2020 het boek From Hero to Zero.
Inhoudsopgave
Wat vooraf ging Daarom fall forward Inleiding Deel 1 — Weet wie je bent en wat je wilt in je werk 1 Down the rabbit hole 2 Een prachtig mooi bedrijf 3 Computer says no 4 Niemand koopt een bed zonder er eerst op te liggen 5 Een werkweek van zeventig uur 6 Je kunt niet zomaar een olifant zijn Deel 2 — Blijf trouw aan jezelf in een (nieuwe) organisatie 7 Sales Marketing Group 8 Met de neus in de boter 9 Bijdragen aan een betere toekomst is pas impact maken. Toch? 10 Maximaliseren aan de voorkant, minimaliseren aan de achterkant 11 Naast de gebaande paden 12 Glimmen in de gouden kooi Deel 3 — Wees scherp op negatieve processen en perverse prikkels 13 Ik geloof niet in online, mensen moeten naar de winkel 14 De Italiaanse voicemail 15 ‘Bemoei je er niet mee’ 16 Een monsterlijk betaald sterrenteam Deel 4 — Maak impact 17 Zoomen langs de A28 18 Klaar met de bullshit 19 Keep falling forward Anderen over Dolf Nawoord Bijlage 1: Inspiratie voor mijn leven, mijn werk en dit boek Bijlage 2: Bullshitbingo Verklarende woordenlijst Eerder verschenen Lezers over From Hero to Zero
Details
EAN : | 9789083315478 |
Uitgever : | Vrije Uitgevers, De |
Publicatie datum : | 10-09-2024 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Hoogte : | 210 mm |
Breedte : | 139 mm |
Dikte : | 13 mm |
Gewicht : | 300 gr |
Status : | Werkdagen voor 18 uur besteld: volgende dag geleverd |
Aantal pagina's : | 160 |