EAN (ISBN):  9789090366111
Publicatiedatum:   11-11-2022
Uitvoering:  Paperback / softback
Taal:  Nederlands
Bladzijden:  136

  Op voorraad in ons centraal magazijn

Voor ondernemers, marketeers en communicatiespecialisten die de volledige kracht van tekst willen benutten. Tekst is de belangrijkste aanjager van online succes

Na het lezen van dit boek: 1. Weet je hoe het brein scant, leest en tekst verwerkt. 2. Schrijf je tekst die in het onbewuste brein direct binnenkomt en het bewuste brein aanzet tot actie. 3. Pas je bewezen neuromarketingtechnieken toe in tekst. 4. Zijn je teksten vlotter, actiever en persoonlijker. 5. Weet je hoe je de emotie bij jouw lezer wél weet te raken. 6. Weet je wat de Hobson+1 voor jouw omzet kan betekenen. 7. Weet je lezer waarom ze voor jou moeten kiezen en niet voor iemand anders. 8. Kun je als marketeer en ondernemer beoordelen wanneer een tekst goed is én wanneer niet.

Dit boek helpt je om allereerst een stapje terug te zetten: tegen wie "praat" je eigenlijk met je teksten? Schrijf je over jezelf of zet je je lezer centraal? Je leert structuur aan te brengen in je teksten. Je spreekt verschillende typen lezers aan. Je doet kennis op over het brein en leert bewezen neuromarketingtechnieken toe te passen in tekst Schrijven voor het Brein stelt je direct in staat om jouw teksten overtuigender, verleidelijker en winstgevender te maken.

Wim van der Mark (1954) raakte al voor 1990 gefascineerd door de kracht van tekst in direct mailings. Hij organiseerde in die periode seminars met prof. Siegfried Vögele. Het was Vögele die hem inspireerde om professioneel trainer te worden. Sindsdien is hij schrijftrainer met geen ander doel dan de resultaten van klanten te verbeteren met tekst. Hij gaf ruim 2.500 trainingen en schreef drie bestsellers over tekst, waarvan in totaal 23.000 exemplaren over de toonbank gingen. Martin van Kranenburg (1968) is een van de meest gevraagde conversie, personalisatie en neuromarketing sprekers in Nederland. Docent van het jaar bij Beeckestijn Business School en de #1 spreker op de Webwinkel Vakdagen. Martin is schrijver van de populaire whitepaper ‘Online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Naast Beeckestijn Business School is Martin docent bij Emerce, The Talent Institute Amsterdam, Erasmus Marketing Institute, NXT Pharma, SchaalX en NIMA. Michel Rolvink (1985) is geboren met inkt in zijn bloed. Als professioneel copywriter werkt hij voor grote merken en bedrijven zoals Boska Holland, nlmtd en Heycar. Hij combineert SEO-teksten met bewezen psychologische beïnvloedingstechnieken. Michel was een van de eerste cursisten van Schrijven voor het Brein en was voor Wim en Martin de stok achter de deur voor het schrijven van dit boeken bewaakte de stijl. Wim en Martin startten in november 2020 de populaire e-learning Schrijven voor het Brein.

Hoofdstuk 1. Voordat je gaat schrijven 1.1 Eerst nadenken, dan pas schrijven 1.2 Herkent jouw lezer zich direct? 1.3 Herkenning kan via segmenten, behoefte of de relatie die je hebt 1.4 Werk voor elk segment een persona uit 1.5 Niet iedereen beslist op dezelfde manier 1.6 Wanneer ben je goed voorbereid om te beginnen met schrijven? Hoofdstuk 2. Ga in gesprek met je lezer 1.1 De meeste beslissingen nemen we onbewust 2.2 Een goed design stuurt het oog 2.3 Wat kun je leren uit de Gestaltpsychologie? 2.4 Het schrijven van teksten is het beantwoorden van lezersvragen 2.5 Motiveren met emotie 2.6 Aandacht pakken met motiverende kopteksten 2.7 Structuur bij het scannen van koppen 2.8 Structuur aanbrengen met de dialoogschets Hoofdstuk 3. Beïnvloedingsprincipes van Cialdini 3.1 Zodra je moet kiezen, gaat het brein vergelijken 3.2 Sociaal bewijs: als iedereen het doet, dan zal het wel goed zijn 3.3 Autoriteit: als een expert aan het woord is gaat het brein op vakantie 3.4 Schaarste: ons brein heeft een afkeer van verlies 3.5 Commitment en consistentie: eerst de kleine “ja”, daarna de grote 3.6 Sympathie: laat zien wie je bent en waar je voor staat 3.7 Wederkerigheid: geef zonder iets terug te verwachten 3.8 Eenheid: benadruk een gedeelde identiteit Hoofdstuk 4. Zet je lezer aan tot actie 4.1 Zonder doel kun je niet scoren 4.2 De neuromarketingcode 4.3 Gedrag veranderen = omgeving veranderen 4.4 Als de harde conversie te vroeg komt 4.5 Hobson +1: de zachte conversie als kleine “ja” 4.6 Je bedankpagina is de start van een dialoog Hoofdstuk 5. Met minder woorden meer impact 5.1 Kijk eerst naar de opmaak 5.2 Tekst schrappen en inkorten 5.3 Tekst actief en vlotter maken 5.4 Eindredactietips 5.5 Zeven criteria om teksten te beoordelen en verbeteren

    EAN (ISBN): 9789090366111
    Auteur: 
    Uitgever: Schrijven voor het Brein
    Publicatiedatum:   11-11-2022
    Uitvoering: Paperback / softback
    Taal: Nederlands
    Hoogte: 242 mm
    Breedte: 172 mm
    Dikte: 10 mm
    Gewicht: 356 gr
    Voorraad: Op voorraad in ons centraal magazijn
    Bladzijden: 136