Oase 122/123

...


Nederlands | 16-03-2026 | 128 pagina's

9789462089525

Paperback / softback


34,95

 Van Dinter boeken

   Zonder kosten afhalen in onze winkel

   Gratis parkeren voor de deur




Tekst achterflap

  • Een rijke collectie aan reflectiesop historische en hedendaagse praktijken, methodes en middelen die ecologische overwegingen verankeren in het architectuuronderwijs
  • Met aandacht voor de hoofdaspecten in ecologisch denken: pedagogieën, materie, situaties, processen en relaties
  • Een bundeling van essays, vakomschrijvingen en exemplarische studentenprojecten

OASE 122 onderzoekt hoe het architectuuronderwijs kan veranderen in reactie op de klimaatcrisis. Conventionele architectuureducatie doceert grotendeels via abstracties. Binnen een denkbeeldig scenario ontwikkelen studenten hun vaardigheden als ontwerper. Maar vanuit een ecologisch perspectief is zo’n geïsoleerde positie niet meer houdbaar. Hoe kunnen we de realiteit binnenbrengen in onze onderwijsinstituten? Of, andersom, hoe brengen we het onderwijs naar de in hoog tempo veranderende buitenwereld? Om deze vragen te beantwoorden onderzoekt OASE 122 zowel de inhoud van het onderwijs als de passende settings en methodes om het te verankeren in de ecologische tijdsgeest.

Details

EAN :9789462089525
Auteur: 
Uitgever :nai010 uitgevers/publishers
Publicatie datum :  16-03-2026
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Status :Nog niet verschenen
Aantal pagina's :128
Reeks :  Oase