De auto ad rem

Frank van der Heul


Nederlands | 03-01-2024 | 125 pagina's

9789490495183

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 33,00

 Van Dinter boeken
   Dit boek wordt geprint. Mogelijk langer levertijd




Tekst achterflap

Zo lang als de automobiel bestaat, hebben de makers klanten geworven door reclame. Tegenwoordig veelal via de televisie, maar in vroeger dagen door betrouwbaarheidsritten, rally’s en racewedstrijden, en vervolgens door middel van drukwerk. Aan de opzet van een advertentie kan de huidige lezer in de eerste plaats aflezen voor wie het aangeprezen motorvoertuig bedoeld was. Als zo’n advertentie goed is opgesteld, kan men er ook de nodige informatie in vinden over de tijd waarin ze verscheen. Sommige autofabrikanten in de jaren twintig en dertig, een tijdvak waarin ‘advertising’ nog niet zo’n doorwrocht vak was als tegenwoordig, vonden het amper nodig hun producten te adverteren. Anderen spendeerden enorme jaarbudgetten om hun modellen via dag- en weekbladen onder de aandacht van het publiek te brengen. Adverteren speelde in elk geval een belangrijke rol als een fabrikant meer produceerde dan hij direct kon afzetten.

Details

EAN :9789490495183
Auteur: 
Uitgever :Stichting Booksupport
Publicatie datum :  03-01-2024
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :280 mm
Breedte :200 mm
Dikte :8 mm
Gewicht :347 gr
Status :Dit boek wordt geprint. Mogelijk langer levertijd
Aantal pagina's :125